Yoga rondom de zwangerschap

YogalifeByJerien

‘Your decisions today will define your tomorrow’ 

Voor wie?

Z

Speciale lessen voor zwangeren en nieuwe mama’s. 

Z

Ik neem je ook graag mee op het Mind-Walk pad, speciaal voor zwangeren. Ik kijk er echt naar uit om je te ont-moeten!

 

Zwangerschapsyoga
dit veld niet invullen s.v.p.

Wat?

Yoga betekent “vereniging in ons”. Tijdens de zwangerschap wordt het concept van vereniging uitgebreid naar het leven dat in je groeit, dus tot de ziel van de baby.

De posities die we gebruiken tijdens de zwangerschapsyoga zijn een mix van dynamische en ontspannende bewegingen.

 

Je energieniveau verandert van de ene dag op de andere, dus er is geen vaste regel die op elke dag van toepassing is. Wat belangrijker is, dat je leert naar jezelf te luisteren, hoe je op een veilige manier kan oefenen en hoe je een zachte oefening kan kiezen in plaats van een intense, indien en wanneer dat nodig is. 

Yoga brengt rust, kracht en balans in het avontuur van de zwangerschap en de yogahoudingen in elke les zijn aangepast aan elke fase van de zwangerschap.

We leven in een zeer snelle samenleving, vol verzoeken. Yoga geeft je als (aanstaande) moeder de tijd die je verdient om te genieten van de schepping van het leven.

Rust nemen of bewegen?

Bewegen tijden je zwangerschap biedt vele voordelen. Door te bewegen neemt de kans op complicaties tijdens de zwangerschap of bevalling af en daarnaast heb je minder kans op zwangerschapsdiabetes. Vrouwen die regelmatig sporten tijdens de zwangerschap ervaren hier de voordelen van tijdens de bevalling en ze herstellen sneller.

Tijdens mijn eigen drie zwangerschappen ben ik altijd blijven bewegen. Alle drie de zwangerschappen waren anders. Zo kon ik bij de eerste niet lang lopen, maar kon ik wel fietsen en yoga beoefenen. Bij de 2e en 3e zwangerschap had ik geen last van mijn bekken en kon ik juist wel veel lopen. 

Daar mijn eigen ervaring weet ik hoe je oefeningen kunt aanpassen, zodat er altijd een passende bewegingsvorm voor jou mogelijk is. 

Jerien

Yoga voor en na de zwangerschap

Mama-Kind yoga

Mind-Walk voor zwangeren

Voordelen

  • Je leert je lichamelijk en geestelijk te ontspannen
  • Je leert om te gaan met zenuwen, stress en pijn
  • Je wordt je bewust van je eigen lichaam
  • Verhoogd de concentratie
  • Een bewuste verbondenheid met je kindje
  • Je voelt je fysiek en mentaal sterk
  • Je ervaart emotionele en lichamelijke rust
  • Een gezonde en voorspoedige zwangerschap, bevalling en herstel
Zwangerschapsyoga
Zwangerschapsyoga is een traditionele yogabeoefening die bestaat uit een mix van specifieke asana- (houdingen), pranayama- (ademhaling) en ontspanningstechnieken die zijn samengesteld om een zwangere vrouw in een stadium van evenwicht, zelfbewustzijn, fysieke kracht en mentale rust te brengen.
Tijdens de lessen leer je een gevoel van lichtheid te bevorderen, een betere adem te ontwikkelen, meditatie, visualisaties en ademhalingstechnieken.
Yoga is goed voor iedere vrouw, zelfs als je eerste yogalessen die je volgt tijdens de zwangerschap zijn. 
Je lichaam verandert tijdens je zwangerschap van dag tot dag evenals het energieniveau. Tijdens de lessen combineren we dynamische en relaxte bewegingen. Belangrijk is dat je leert te luisteren naar jezelf. 
Zwangerschapsyoga geeft je een moment voor jezelf buiten de ratrace om en aandacht dat gaat naar het groeiende leven in je.
Zwangerschapsyoga is niet alleen goed voor jou, maar ook voor je baby.
Postnatale yoga
De lessen zijn bedoeld voor alle nieuwe moeders vanaf 40 dagen na de bevalling tot de leeftijd van 1 jaar van de baby. Moeders die nieuw zijn in de oefeningen en/of die weer in vorm willen komen na de zwangerschap.
Voordelen van yoga na de geboorte 
  • Herbouw van de buikspieren
  • Herbalanceren en controleren van de bekkenspieren
  • Heupen opnieuw uit en stabiliseer de bekkenbodem
  • Voorkom rugpijn door de spieren van de armen en de rug te trainen
  • Versterk de billen en knieën om rugpijn te voorkomen
  • Behoud flexibiliteit van de ruggegraat
  • Voorkom post-partum depressie
  • Behoud een positieve aanpak, zelfs in moeilijke tijden
  • Praat met andere moeders over de meest voorkomende problemen
  • Voel je minder alleen
  • Herwin het bewustzijn van de eigen ruimte
  • Zorg goed voor jezelf
  • Verminder angst en stress

Mama en kind yoga
De lessen zijn bedoeld voor alle nieuwe moeders vanaf 40 dagen na de bevalling die samen met hun baby de oefeningen willen doen. 
Voordelen van mama en babyklas
  • Gemeenschapsgevoel, ontmoeting met andere moeders
  • Gezondheid van mama: tijdens de lessen neemt mama eindelijk een moment terug om voor zichzelf te zorgen. Je leert m.b.v. yogaoefeningen jezelf en je baby kennen in een babyvriendelijke omgeving. 
  • Fysiek en mentaal voordeel: zoals alle yogalessen zijn de voordelen zowel fysiek, in het hervatten van lichte beoefening als mentaal, om de stress van de eerste maanden als moeder te verlichten.
    • Postuur
    • Buik
    • Schouders openen
    • Zelfverzekerdheid
    • Circulatie bloedvaten en lymfen
    • Weer meer sluiten (bij zwangerschapsyoga ben je meer bezig met openen)
    • Bekkenbodem
Mind-Walk

Speciale Mind-Walk gericht op zwangere vrouwen, met o.a.:

  • Professionele begeleiding door een coach met kennis van het zwangere lichaam
  • Wandelen met mindfulness, ademhalings- en ontspanningsoefeningen, en oefeningen gebaseerd op yoga en tai chi die het zwangere lichaam sterk en soepel houden.
  • Met extra aandacht voor de bekken-, benen- en rugspieren.
  • Buiten sporten, het hele jaar door.

Mind-Walk voor een bewuste en actieve zwangerschap!

De cursus is bedoeld voor vrouwen die minimaal 15 weken zwanger zijn. Doordat er een maximale groepsgrootte wordt gehanteerd van 10 deelnemers kan een goede begeleiding gegarandeerd worden. Mind-Walk is niet alleen voor sportende vrouwen, om deel te nemen hoef je geen ervaring te hebben met sporten en ook jouw conditie doet er niet toe!

Lesrooster

Locatie:
Beat the Box
Ringweg 12A
2064KE Spaarndam

Yoga rondom de zwangerschap

Rooster 2022 (we starten zodra het kan met de coronamaatregelen)

Zwangerschapsyoga
Dinsdag 18.00-19.00 uur
Zaterdag 9.00-10.00 uur

Postnatale yoga
Dinsdag 19.30-20.30 uur
Zaterdag 12.00-13.00 uur

Mama-kind yoga
Zaterdag 10.30-11.30 uur

Praktische zaken op een rij:

  • Wat heb je nodig? Een goed humeur en als je dat hebt je eigen matje/kussentje/dekentje/oogmasker.
  • Aanmelden: Meld je aan via Beat the Box
  • Kosten?
    • Je betaalt per les €12,50
    • De lessen zijn inclusief vriendschap, erkenning, positiviteit, balans, inspiratie en persoonlijke aandacht.

Vol is vol

  • Lessen met te weinig aanmeldingen zullen niet doorgaan.
  • Alleen als een les niet doorgaat, ontvang je van ons bericht
  • Er wordt tijdens de lessen niet gegeten (tenzij anders aangegeven), wel is het handig een flesje water mee te nemen.

Aandachtspunten:

We houden ons aan het protocol van Beat the Box en de meest recente richtlijnen van het RIVM.

Privé lessen op locatie

1 persoon: €60,= voor 60-75 minuten

Privéles voor 2 personen €75,=

Workshops & begeleiding op aanvraag mogelijk.

Contactformulier

2 + 3 =

Your decisions today

will define your tomorrow

Jerien Wessels ©2021 | All Rights Reserved | PRIVACYVOORWAARDEN

We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren