Yoga

YogalifeByJerien

‘Your decisions today will define your tomorrow’ 

Voor wie?

Z

Iedereen die meer wil halen uit het leven. Met speciale lessen voor zwangeren, nieuwe mama’s en mantelzorgers. 

Z

Iedereen die minder pijn wil in zijn lijf. 

Z

Iedereen die meer rust wil in zijn hoofd. 

Z

Groepslessen, bedrijven en privélessen. Teambilding, vrijgezellenfeest, 10-weekse programma’s of eenmalige workshops.

Z

Ik neem je ook graag mee op het Mind-Walk pad. Ik kijk er echt naar uit om je te ont-moeten!

 

Wat?

Je leert hoe je positiever door het leven kunt gaan door middel van yoga, meditatie, mind-walk, visualisatie, en een positieve mindset.

Ik deel mijn persoonlijke ervaringen en geef je tips die voor mij werken. Het is altijd goed om in jezelf te investeren. Jij bent het waard!

Je kunt kiezen uit verschillende vormen van yoga.

Je leert tijd vrij te maken voor jezelf, leert je te ontspannen en hoe je patronen kunt doorbreken. 

Je leert (weer) van jezelf te houden, want dat is toch het belangrijkste in het leven.

Ik ben niet zomaar een yogadocent. Ik heb zelf hard moeten werken om tot deze inzichten te komen en nu wil ik jou geven wat het mij heeft gebracht.

Ik wilde meer rust in mijn hoofd en minder pijn in mijn lijf, ik wilde mijn dromen waarmaken, ik wilde positiever in het leven staan. Ik ben weer in balans, geniet van het leven, heb meer energie dan ooit. En dat gun ik jou nu ook! 

Jerien

Verschillende vormen van yoga

Ashtanga
Vaste serie houdingen.
De houdingen worden in een vaste volgorde uitgevoerd, iedere houding hou je 5 of 10 ademhalingen vast.
Vinyasa
De ‘dans’ onder de yoga. Een serie van dynamische houdingen en samenwerking met de ademhaling zorgt voor een bepaald effect in het lichaam. De Zonnegroet is bijvoorbeeld een Vinyasa houding.
Je begint de oefeningen rustig, waarna je opbouwt naar meer uitdagende oefeningen.
De Vinyasa flow is onderdeel van Ashtanga, maar houdt zich meer bezig met de ademhaling tijdens de verschillende asana’s (houdingen).
Vinyasa kent vele voordelen. Zo ontstaat er meer beweging in het lichaam, waardoor de flexibiliteit toeneemt en produceer je warmte in het lichaam. Je lichaam raakt beter doorbloed, waardoor je spieren en organen meer zuurstof en voedingsstoffen krijgen en afvalstoffen sneller uit het lichaam worden afgevoerd. Tot slot ontwikkel je spierkracht en verbetert je ademhaling.
Yoga Nidra
Yoga Nidra is een mix van: Ademhaling, ontspanning en bewustzijn. Soms gecombineerd met hypnose en visualisaties.
 ‘Tijdens een slaapsessie word je eerst heel rustig en stil. Vervolgens kom je in een fase waarin je je overheersende overtuigingen en angsten kunt loslaten en krijg je de kans om een diep verlangen te manifesteren om uiteindelijk te eindigen in de heerlijke zogenaamde ‘Deep Sleep State’ waarin je lichaam keer op keer terugkeert naar de meest pure staat en daarmee het zelfhelend vermogen activeert.’ (Bron: House of Deeprelax)
Yoga Nidra bestaat al duizenden jaren, maar de Yoga Nidra zoals wij die nu kennen, is ontwikkeld door Swami Satyananda Saraswati. Saraswati ontdekt dat informatie niet direct door onze zintuigen opgenomen en verwerkt hoeft te worden, maar dat we ook tijdens onze slaap informatie tot ons kunnen nemen én dat we door Yoga Nidra veranderingen teweeg kunnen brengen in ons bewustzijn.
Zwangerschapsyoga
Zwangerschapsyoga is een traditionele yogabeoefening die bestaat uit een mix van specifieke asana- (houdingen), pranayama- (ademhaling) en ontspanningstechnieken die zijn samengesteld om een zwangere vrouw in een stadium van evenwicht, zelfbewustzijn, fysieke kracht en mentale rust te brengen.
Tijdens de lessen leer je een gevoel van lichtheid te bevorderen, een betere adem te ontwikkelen, meditatie, visualisaties en ademhalingstechnieken.
Yoga is goed voor iedere vrouw, zelfs als je eerste yogalessen die je volgt tijdens de zwangerschap zijn. 
Je lichaam verandert tijdens je zwangerschap van dag tot dag evenals het energieniveau. Tijdens de lessen combineren we dynamische en relaxte bewegingen. Belangrijk is dat je leert te luisteren naar jezelf. 
Zwangerschapsyoga geeft je een moment voor jezelf buiten de ratrace om en aandacht dat gaat naar het groeiende leven in je.
Zwangerschapsyoga is niet alleen goed voor jou, maar ook voor je baby.
Postnatale yoga
De lessen zijn bedoeld voor alle nieuwe moeders vanaf 40 dagen na de bevalling tot de leeftijd van 1 jaar van de baby. Moeders die nieuw zijn in de oefeningen en/of die weer in vorm willen komen na de zwangerschap.
Voordelen van yoga na de geboorte 
  • Herbouw van de buikspieren
  • Herbalanceren en controleren van de bekkenspieren
  • Heupen opnieuw uit en stabiliseer de bekkenbodem
  • Voorkom rugpijn door de spieren van de armen en de rug te trainen
  • Versterk de billen en knieën om rugpijn te voorkomen
  • Behoud flexibiliteit van de ruggegraat
  • Voorkom post-partum depressie
  • Behoud een positieve aanpak, zelfs in moeilijke tijden
  • Praat met andere moeders over de meest voorkomende problemen
  • Voel je minder alleen
  • Herwin het bewustzijn van de eigen ruimte
  • Zorg goed voor jezelf
  • Verminder angst en stress
Mama en kind yoga
De lessen zijn bedoeld voor alle nieuwe moeders vanaf 40 dagen na de bevalling die samen met hun baby de oefeningen willen doen. 
Voordelen van mama en babyklas
  • Gemeenschapsgevoel, ontmoeting met andere moeders
  • Gezondheid van mama: tijdens de lessen neemt mama eindelijk een moment terug om voor zichzelf te zorgen. Je leert m.b.v. yogaoefeningen jezelf en je baby kennen in een babyvriendelijke omgeving. 
  • Fysiek en mentaal voordeel: zoals alle yogalessen zijn de voordelen zowel fysiek, in het hervatten van lichte beoefening als mentaal, om de stress van de eerste maanden als moeder te verlichten.
    • Postuur
    • Buik
    • Schouders openen
    • Zelfverzekerdheid
    • Circulatie bloedvaten en lymfen
    • Weer meer sluiten (bij zwangerschapsyoga ben je meer bezig met openen)
      • Bekkenbodem
MAZO yoga; yoga speciaal voor mantelzorgers
Deze lessen zijn speciaal ontwikkeld voor mantelzorgers. Als matelzorgveteraan weet ik dat mantelzorg topsport is.  Ik bied je graag wat ondersteuning m.b.v. yoga. 
Voordelen van mazoyoga
  • Erkenning, ontmoeting met andere mantelzorgers, contacten onderhouden en eventueel buddy vorming 
  • Lijd je in stilte? Durf je geen hulp te vragen? Voel je je al snel te veel?
  • Door alle drukte heb je vaak veel aan je hoofd en raak je vergeetachtig.
  • Je hebt last van lichamelijke klachten, maar niet genoeg om hulp te vragen aan anderen.
  • Herken je dit?: Hoofdpijn, stijve rug, nek en schouders. Letterlijk stijf staan van de stress, knieën die niet willen buigen, concentratieproblemen, hoofdpijn en migraine aanvallen, sterk schommelende emoties, hoog opgetrokken schouders.
    Wat maakt MAZO yoga anders? 

    – Luchtige les, korte oefeningen, geen oefeningen of meditaties waarin je met je gedachten kunt afdrijven.
    – Oefeningen om de gewrichten soepel te maken, oefeningen om je op allerlei manieren je ruimte in te laten nemen, rek en strekoefeningen, maar ook meditaties die benadrukken dat jij er mag zijn.
    – Oefeningen om schuldgevoelens te verminderen en belangrijk veel humor!

  • De nadruk ligt op de positieve dingen die er zijn op dit moment.
  • Deze les is echt voor jou en niet voor je zorgtaak.  

Lesrooster

 

Als gevolg van Corona hebben de lessen stil gelegen. Zodra er weer voldoende aanmeldingen zijn, zullen de groepen van de zwangerschapsyoga weer worden opgepakt. 

Heb jij interesse in zwangerschapsyoga, postnatale yoga of mama en kind yoga? Neem dan alsjeblieft contact met mij op. Ik help je graag verder.  

Woensdag:

18.00-19.15 uur 
19.30-20.45 uur Ashtanga
21.00-22.15 uur Yin Yoga

Boerderij Landzicht
Hofgeesterweg 6
1991 AD Velserbroek

 

 Praktische zaken op een rij:

 

 

 

 Wat heb je nodig? Een goed humeur en als je dat hebt je eigen matje/kussentje/dekentje/oogmasker. Vanwege de coronaregels is het momenteel niet toegestaan spullen van de studio te lenen.

    • Let op! Je ligt soms wat langere tijd op je mat, dus zorg dat je laagjes aantrekt.
  • Aanmelden: Meld je aan via het inschrijfformulier of stuur me een berichtje. Ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op.
  • Kosten?
    • De lessen zijn 75 minuten. 10-rittenkaart €125,00. 
    • Yoga rondom de zwangerschap en mama en kind yoga zijn 60 minuten. 10-rittenkaart €105,00
    • Betalen in termijnen is mogelijk.
  • Vol is vol, ook in verband met de richtlijnen van het RIVM.
  • Lessen met te weinig aanmeldingen zullen niet doorgaan
  • Alleen als een les niet doorgaat, ontvangt u van ons bericht
  • Er wordt tijdens de lessen niet gegeten (tenzij anders aangegeven), wel is het handig een flesje water mee te nemen.

YogalifeByJerien is gesloten op de volgende dagen:

  • 24 juli 2021 tot en met 15 augustus 2021

Aandachtspunten:

We houden ons aan het protocol van Boerderij Landzicht en de meest recente richtlijnen van het RIVM.

Wat anderen zeggen over de Yogalessen

Sinds een aantal weken volg ik yogalessen bij Jerien. Haar manier van lesgeven vind ik heel prettig.

Ze geeft duidelijke uitleg en zorgt dat zowel de beginner als de meer gevorderde yogi mee kan (blijven) doen.

De sfeer in de lessen is heel fijn. Ook door de etherische olieen die Jerien bij de lessen inzet. Dit versterkt het effect van de lessen.

Ik ga elke week met plezier naar de les en kom op een ontspannen manier opgewekt weer thuis.

Anke

Na een aantal proeflessen in Driehuis ( buitenlessen i.v.m. Corona) ben ik gelijk fan geworden van de lessen van Jerien. Persoonlijk, open en vooral op maat voor een ieder. Ontspannend en heerlijk. Dat is best moeilijk met verschillende individuen met hun eigen temperamenten en mogelijkheden. Maar daar draait Jerien haar hand niet voor om. 
Het is hard werken in de goed voorbereide les. Maar ik kijk na de les alweer uit naar de voor volgende.
Nicole

Vlak voor de zomervakantie begonnen met het volgen van ashtanga lessen bij Jerien. Vanwege corona waren het buitenlessen. Heerlijk met mooi warm weer.
Na de zomer konden de lessen binnen plaatsvinden gelukkig. Een lekker geurtje, een glaasje water met munt of sinaasappel olie en verder hele fijne oefeningen. Intensief en best pittig, maar wat geeft het een energie! Jerien maakt dat de lessen ondanks de regelmaat in oefeningen toch elke les weer net wat anders is. Als afsluiting heerlijk ontspannen onder geleiding van een meditatie.
Nicky

Yogatarieven per 1 juli 2021

Het lesgeld voor seizoen 2020-2021 kunt u in onderstaande tabellen terugvinden. Het lesgeld wordt in 2 termijnen of per seizoen bij vooruitbetaling voldaan. Dit dient altijd in de eerste week van een nieuw termijn betaald te worden. De bedragen zijn inclusief btw.

  • Bij betaling in twee termijnen: 1 september en 1 maart
  • Bij betaling in 1 termijn: 1 september

Het is ook mogelijk een 10-rittenkaart af te nemen. De 10-rittenkaart is 3 maanden geldig.

Kunt u door omstandigheden niet voldoen aan deze betalingsverplichting, neem dan contact met mij op via 06-28414640 of stuur een mail naar info@yogalifebyjerien.nl

De lessen duren 60 minuten rondom de zwangerschap, overige lessen zijn 75 minuten.

 

Opzegtermijn

Het abonnement heeft 1 maand opzegtermijn. Met minimale afname van 3 maanden.

Losse lessen

Omdat we een beperkte ruimte hebben is het slechts bij hoge uitzondering mogelijk om losse lessen af te nemen. Denk aan mensen die als gevolg van onregelmatig diensten niet wekelijks aanwezig kunnen zijn.

Voor vragen mag je altijd contact met mij opnemen via 06-28414640, stuur een mail naar info@yogalifebyjerien.nl  of vul het contactformulier in. 

Proefles

De eerste proefles is gratis op vertoon van de flyer, anders bedraagt een proefles €7,50. Een tweede proefles bedraagt €12,50=.

Daarna volgt het gewone tarief van €12,50 per les, via een abonnement of 10-rittenkaart.

Wil je een proefles komen doen? Vul dan het formulier in of neem contact op via 06-28414640 of stuur een mail naar info@yogalifebyjerien.nl

Privé lessen

1 persoon: €60,= voor 75 minuten

Privéles voor 2 tot 4 personen totaal €75,=

Workshops & begeleiding op aanvraag mogelijk.

Yoga in een besloten groep 

Een vriendschap te vieren?
Vrijgezellen feest?
Teambuilding?

Wil je samen met vrienden/collega’s/familieleden, een bijzonder uur (of langer) yoga beleven? Er is van alles mogelijk.

  • Ontspannen met Yin Yoga
  • Kom helemaal tot rust met Yoga Nidra
  • Werken bij een stevige Vinyasa?
  • Kennismaken met de basis van Ashtanga?
  • Mind-Walk eenmalig of 10-weekse cursus?
  • Basisworkshop essentiële oliën (voor meer info klik hier)

Er is van alles mogelijk. Je kunt je wens kenbaar maken of overlaten aan ons.
Neem contact op via 06-28414640 of stuur een mail naar info@yogalifebyjerien.nl. 

Yoga in een besloten groep t/m 8 personen per uur € 75,- (excl. btw), inclusief thee en iets lekkers. 

Yoga in een besloten groep van 9 t/m 15 personen per uur € 150,- (excl. btw), inclusief thee en iets lekkers. 

Workshops

We streven ernaar om iedere 3 maanden een workshop aan te bieden. De prijzen voor de workshops zijn afhankelijk van het aanbod. Indien je jaarabonnementhouder bent kan je aanspraak maken op een leuke korting.

Yogales op locatie:

prijs op aanvraag

Er is van alles mogelijk. Je kunt je wens kenbaar maken of overlaten aan ons.
Neem contact op via 06-28414640 of stuur een mail naar info@yogalifebyjerien.nl 

10-rittenkaart 
Ashtanga-Vinyasa
dit veld niet invullen s.v.p.
10-rittenkaart 
Postnatale Yoga
dit veld niet invullen s.v.p.
10-rittenkaart 
Yin Yoga
dit veld niet invullen s.v.p.
10-rittenkaart 
Zwangerschapsyoga
dit veld niet invullen s.v.p.
10-rittenkaart 
Mama en Kind yoga
dit veld niet invullen s.v.p.

Wie ben ik?

Ik zie mezelf nog in de spiegel kijken en me afvragen waar die leuke, gezellige en positieve vrouw is gebleven. Het is april 2019 en ik was op dat moment mantelzorger, werknemer, moeder, echtgenote, dochter en vriendin. Mezelf was ik even helemaal kwijt. Niemand zag hoe moe ik was en dat ik hulp nodig had.

Tot ik die zomer moest beslissen over leven en dood. Mijn dierbare overleed en het werd het keerpunt in mijn leven. Ik sloeg een nieuwe weg in en ben gelukkiger dan ooit.

Vanaf september 2019 zit mijn leven in een stroomversnelling. Ik ben inmiddels yogadocent en heb mijn eigen online yogaprogramma.

Op mijn 23e kwam ik thuis te zitten met een lijf dat niet meer wilde. Ik zat letterlijk en figuurlijk muurvast. Ik had overal pijn en kon mijn werk als verpleegkundige niet meer uitvoeren. Uiteindelijk werd de diagnose fibromyalgie gesteld. Ik ging revalideren, ging naar fysiotherapie, ergotherapie, psychologen en een vrouwen praatgroep. Maar niets hielp. Ik schoolde mezelf om tot docent en ging door met leven met pijn. Op mijn 35e zei een orthopeed tegen mij dat we allemaal een pijngeheugen hebben. Ik ging opnieuw revalideren en vond de sportschool nog steeds verschrikkelijk. En zo rolde ik op mijn 37e een yogamat uit in mijn slaapkamer en begon aan mijn yoga-avontuur. En dat doe ik nog steeds!

Yoga helpt mij iedere dag, ik heb veel minder pijn, luister beter naar mijn lichaam, ben sterker en leniger. Ik geloof in mezelf, ben weer mijn positieve zelf en denk echt dat ik met mijn verhaal anderen kan helpen.

Ik kon weer voelen, ontdekte oude patronen die ik had ontwikkeld als topsporter en begon deze te doorbreken. Ik ging confrontaties niet meer uit de weg, keek niet meer naar het verleden. Ik vier iedere ochtend mijn succes als ik wakker word en ben ’s avonds dankbaar voor wat ik heb bereikt. Ik heb iedere dag zin in de dag en sta eerder op om nog meer te bereiken. Iedere dag geeft mij energie en zelfs een mindere dag is een cadeautje.

En nu maak ik de wereld een stukje mooier met mijn verhaal. Met mijn online programma, vol yoga, meditatie en visualisatie, tips voor een positiever leven, eetadviezen, e-books, aftekenlijsten, gevarieerde opdrachten, positieve instelling en kijk op de wereld.

Mijn Missie

Mijn missie is zoveel mogelijk mensen balans laten vinden in hun leven, door te leven met minder pijn en rust in lijf en hoofd. Door middel van yoga, mind-walk, meditatie, een positieve mindset en het doorbreken van beperkende patronen wil ik je dit laten ervaren.

Ik vind het belangrijk dat iedereen zijn grenzen kent en deze bewaakt, maar ook probeert te verleggen op het fysieke vlak. Ik wil mensen uitdagen fysiek het beste uit zichzelf te halen. Als ik goed in mijn vel zit, zit ik beter in mijn energie, kan ik meer hebben en ben ik meer in balans.

Accepteren dat je goed genoeg bent, maar ook zien dat je meer kan, als je maar de juiste route kiest. Dus juist niet tevreden zijn met minder, maar het beste van jezelf kunnen zijn.
Gevoelens gaan voorbij, zowel positief als negatief. Ik heb zelf ontdekt dat ik veel spanning in mijn lichaam vast hou en confrontaties uit de weg ga. Yoga en meditatie laten mij voelen dat het ook anders kan, door vol te houden en niet op te geven. Bij yoga sta je soms in een houding die je niet prettig vind. Door dit te ervaren en te accepteren houd je het langer vol. Daarna voel je dat in rust de vervelende ervaring weer weggaat. Zo leer je dat onprettige dingen/situaties voorbij gaan. Maar ook positieve dingen/ervaringen gaan voorbij. Het hoort erbij en moet je accepteren. Een yogahouding kan ook heel prettig aanvoelen. Je kan teruggaan naar dat gevoel als het even minder prettig gaat/voelt.

Het Resultaat

Je zal minder pijn in je lijf hebben en meer inzicht krijgen in je eigen belemmerende patronen. Je leert beter luisteren naar je lichaam, zal minder moe zijn en dus meer energie hebben, waardoor je meer in balans bent. Je zal rust in je hoofd en je lijf ervaren.

Contactformulier

6 + 12 =

Your decisions today

will define your tomorrow

YogalifeByJerien

Jerien Wessels ©2021 | All Rights Reserved | PRIVACYVOORWAARDEN

We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren