Me-Time? Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor!

Februari 2022

Me-Time, een term waar ik altijd jeuk van kreeg en soms nog krijg 😉, maar na een burn-out weet ik inmiddels dat dit wel heel belangrijk voor me is. Ik ben moeder van 3 kinderen, nu inmiddels tussen de 11 en 15 jaar oud, was mantelzorger, zorgde voor het huishouden, de boodschappen en werkte 3 dagen in de week. Ik probeerde alle ballen hoog te houden, maar uiteindelijk ging mijn waakvlammetje uit. Door hard aan mezelf te werken, mijn grenzen te leren kennen en bezig zijn met het doorbreken van patronen, kan ik nu redelijk mijn tijd managen en lukt het me steeds vaker even tijd vrij te plannen voor mezelf; #me-time.

Wat is me-time?

Me-time betekent letterlijk ‘tijd voor jezelf’, maar als moeder, mantelzorger, werknemer, vriendin, partner etc… Is het voor sommigen gewoon heel erg moeilijk om tijd voor zichzelf vrij te maken. Zo was dat ook voor mij. Ik zei ook altijd dat ik geen tijd had om stil te zitten, want als ik even me-time nam, stapelde het werk zich op, waardoor ik het daarna nog drukker had. Ik kreeg dus meer stress van dat kopje thee bij een vriendin, dan dat ik ervan uitrustte. Maar iedere keer dat ik ja zei tegen een ander, zei ik nee tegen mezelf.

Me-time heb je nodig

Want me-time heb je nodig! En die tijd mag jij helemaal voor jezelf inplannen. Jij mag doen met die tijd wat jij wilt. Lang in bad, een wandeling maken, een boek lezen of een film kijken. Een museum bezoeken, lunchen, uit eten, een spa-dagje…Je kan het zo groot en zo klein maken als je zelf wilt. Ga naar die proefles yoga waar je al zo lang naartoe wilt, geef je op voor een Mind-Walk cursus, of verzin iets anders. Nogmaals, je kan geen foute keuze maken, als je het maar doet voor jezelf.

Maak van me-time een afspraak in je agenda

De grootste vraag is natuurlijk, gun jij jezelf me-time? Plan, eventueel samen met je partner, wat voor jou de beste tijd/dag/avond is om tijd te nemen voor jezelf. Zo weten jullie beiden waar je aan toe bent en kunnen jullie rekening houden met elkaar. Zet een groot kruis in je agenda en ga iets doen waar jij blij en gelukkig van wordt. Door weer wat vaker tijd te nemen voor jezelf, ben je minder moe, ervaar je minder stress, krijg je meer energie en raak je meer in balans. Je krijgt meer rust in je hoofd en je lijf.

Lukt het niet?

Lukt het jou maar niet om die tijd voor jezelf vrij te maken. Heb je al die goed bedoelde adviezen gehoord en gelezen, maar zie je nog steeds geen mogelijkheid om me-time te plannen?
Zou je daar wat hulp bij kunnen gebruiken?

Ik neem je graag mee op pad om jouw ‘wenspad’ te bewandelen tijdens de 1-op-1 Wandel en Natuur coaching. Ik vind het altijd fantastisch om te zien dat de natuur mensen meteen oplaad, welke inzichten we krijgen in de natuur en hoe je zelf vervolgens aan de slag kunt gaan met deze inzichten.

Stuur een e-mail naar info@yogalifebyjerien.nl voor meer informatie of maak een afspraak voor gratis kennismakingsgesprek.

Ik kijk ernaar uit je te ‘ont-moeten’.

XO

Jerien

www.yogalifebyjerien.nl
info@yogalifebyjerien.nl

 

Deel deze pagina alsjeblieft, dank je wel!

Je kunt me vinden op:

Jerien Wessels

info@yogalifebyjerien.nl

Meer rust in je hoofd door je patronen te doorbreken!

Je dromen onderzoeken en meer routine ontwikkelen!

Jerien Wessels ©2022 |Made with love| All Rights Reserved | PRIVACYVOORWAARDEN

We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren