Blog

2024

meditatief wandelen

Ontdek de welzijnsvoordelen van meditatief wandelen, zoals stressvermindering, verbeterde slaapkwaliteit en verhoogde creativiteit, binnen de holistische benadering van wandelen, waarbij de verbinding met de natuur en innerlijke rust centraal staan, onder begeleiding van een ervaren holistisch coach. Lees verder

Stress is een onvermijdelijk onderdeel van ons moderne leven, maar het is belangrijk om manieren te vinden om ermee om te gaan. In deze blog wil ik vier veelvoorkomende zaken die stress verhogen met je bespreken en vervolgens effectieve strategieën met je delen om stress te verminderen. Lees verder

2023

Het is tijd om naar binnen te keren en te reflecteren. De temperaturen gaan omlaag en de dagen worden korter. In deze blog lees je over de voordelen van yin yoga en waarom yin yoga juist in de herfst zo fijn is. Bij stress, burn-out en in de overgang. Lees verder

In onze zoektocht naar innerlijke rust komen we vaak uit bij mediteren. Je hebt vast wel eens gehoord dat meditatie wonderen kan verrichten voor je welzijn, maar wat de meesten van ons zelden horen, zijn de uitdagingen die bij meditatie horen. 

Lees meer over:

Mediteren en gezondheidsvoordelen
Mediteren vermindert chronische pijn
Mediteren verbetert de relaties met anderen
Mediteren verhoogd de creativiteit
Mediteren zal al mijn vragen beantwoorden

Er zijn verschillende soorten meditaties. Wanneer jij denkt dat mediteren niets voor jou is of je bent zoekende naar de juiste vorm, weet dan dat mediteren niet alleen maar betekent dat je stil moet zitten op een kussentje in kleermakerszit of nog erger in lotushouding. Lees verder

In onze drukke en chaotische wereld worden we vaak geconfronteerd met een constante stroom van gedachten die door ons hoofd flitsen. Dit wordt de Monkey Mind genoemd. Deze Monkey Mind kan een bron van stress, angst en afleiding zijn. Tegelijkertijd speelt het Ego een cruciale rol in ons leven. Het Ego vertegenwoordigt ons gevoel van individualiteit, wie we zijn en gevoel van eigenwaarde. Het omvat onze overtuigingen, waarden en de rollen die we ons toe-eigenen. Lees hier het hele blogartikel

Wanner je gaat mediteren of je gaat verdiepen in yoga, kom je al snel het mantra “So Ham” tegen.
Ontdek de diepgaande betekenis van de mantra “So Ham” en de spirituele kracht die het met zich meebrengt.
Lees verder

Een burn-out overkwam me, maar ik leerde dat het juist sterke mensen treft die signalen negeren en zichzelf wegcijferen. Acceptatie en zelfherkenning waren essentieel voor mijn herstel, terwijl ik verschillende methoden verkende en inspiratie opdeed. Lees verder

Als voormalig top-turnster en huidige beoefenaar van yoga heb ik opmerkelijke verschillen ervaren in zowel fysiek als mentaal opzicht. In dit blog neem ik je mee op mijn persoonlijke reis en de grootste verschillen die ik heb waargenomen tussen turnen en yoga.
Lees verder

Ontdek de voordelen van dagelijkse meditatie voor een verbeterd fysiek en mentaal welzijn. Leer hoe meditatie stress vermindert en concentratie, focus en emotionele stabiliteit verbetert. Ontdek hoe meditatie bijdraagt aan de behandeling van burn-out, depressie, PTSS en angststoornissen. Geniet van betere slaap en een algeheel gevoel van welzijn door meditatie. Probeer het vandaag nog! Lees verder…

2022

Hoe zet je eigenlijk een intentie? En wat is het verschil tussen een intentie en affirmaties? Ik leg het je kort uit en geef je tips zodat jij jouw eigen intenties kunt stellen. Veel leesplezier!

Als kind leren we ‘kindjes die vragen worden overgeslagen’. Tot je te horen krijgt dat ze je niet kunnen helpen als je geen hulp vraagt.

Blog over de waarheid en de misstanden in de turnwereld. Waarom ben ik degene die zich moet verantwoorden voor een jury en hoe kan ik bewijzen wat mij allemaal is aangedaan? Lees verder

Blog over me-time. We weten allemaal dat me-time heel belangrijk is, maar wat nou als het plannen hiervan niet lukt?

Blog over Mind-Walk. Als Mind-Walk trainer ben ik uiteraard mega enthousiast, Maar wat is Mind-Walk nou eigenlijk. Om antwoord te geven op deze vraag schreef ik er een blog over.  Mind-Walk is OPMERZAAM tijdens wandelen, bewegen, zien, ruiken, horen, voelen en proeven, ervaren in relatie tot de natuur, andere mensen en vooral in verbinding met jezelf. 

Blog over hoe yoga bijdraagt aan het verbeteren van jouw sportprestaties.
De voordelen op een rij. Lees verder

2021

Blog over Feng Shui; Tijdens mijn quarantaine eind oktober, ben ik in het boek Move your stuff, change your life van Karen Rauch Carter gedoken, een boek over Feng Shui. Ik schreef er meteen een blog over, maar heb het nooit geplaatst. Nu vond ik het toch tijd. Ik heb mijn huis nogmaals doorlopen en denk dat ons huis aardig dicht in de buurt komt van de Feng Shui. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan. 

Je herkent het vast. Heerlijk op je blote voeten op het strand of in het gras bij een meertje als het lekker warm is. Schoenen of slippers uit en heerlijk het zand of gras tussen je tenen voelen. En laat dit nou de manier zijn om te aarden of te gronden.

2020

Ontspanning is tijdens de nieuwe maan heel belangrijk. Tijd nemen voor jezelf, een (zelf) massage, Yin Yoga, mediteren, je lichaam voelen, en het opschrijven of tekenen van je dromen.

3 gouden regels voor je nieuwemaanwens(en)

   

Wij mensen bestaan voor 70% uit water. 1 mei tot en met 17 mei is de ‘week van het water’ is. In deze blog sta ik daarom stil bij het element water.

22 april is het de ‘Dag van de aarde’.
Het gaat nu vooral om bewustwording van ons consumentengedrag en de invloed hiervan op de aarde. Het gaat vooral om positivisme.

Wat kan jij doen om beter voor Moeder Aarde te zorgen? Hier wat tips of leuke ideeën.

Jerien Wessels ©2020-2022 |Made with love| All Rights Reserved | PRIVACYVOORWAARDEN

app me of spreek iets in!
We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring op onze website te bieden. Door deze site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons gebruik van cookies.
Accepteren